piątek, 10 stycznia 2014

Kanzashi


Zachwyciły mnie ostatnio kwiaty kanzashi.
Dawniej kanzashi było japońską ozdobną szpilą do włosów noszoną zarówno przez mężczyzn, jak i kobiety. Kanzashi pojawiły się na Okinawie na początku XVI wieku.
Hana-kanzashi to ozdoby najczęściej w kształcie kwiatów noszone przez maiko. Każdemu miesiącowi przypisany jest inny motyw.
Dziś ozdabia się w ten sposób broszki, spinki do włosów, opaski dla dziewczyn, a nawet naszyjniki, czy bombki. Niesamowite.
Tworzy się je ze wstążek, kawałków odpowiednio przyciętego, złożonego materiału. Można dodać elementy ozdobne, np. koraliki. Efekt może być super.
Postanowiłam spróbować, bo przecież należy poznawać różne techniki, metody i kompozycje :). Poszperałam oczywiście w internecie i znalazłam tutoriale.
Wynikiem jest moja pierwsza broszka kanzashi :).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz